Změna velikosti písma

Fulltextové vyhledávání

Drobečková navigace

Úvod > Poskytované služby > Domov se zvláštním režimem

Domov se zvláštním režimem

Našim posláním je umožnit uživatelům kvalitně žít a důstojně dožít.

 

Domov se zvláštním režimem je určen osobám s chronickým duševním onemocněním starším 55 let, kteří onemocněli Alzheimerovou chorobou či jiným typem demence, nachází se v nepříznivé sociální situaci, a tedy potřebují 24 hodinovou komplexní péči v pobytovém zařízení.

Nepříznivá sociální situace je stav, kdy z důvodu věku, zhoršení zdravotního stavu, ztráty či omezení soběstačnosti není člověk schopen žít ve svém přirozeném (domácím) prostředí. Byly vyčerpány možnosti rodiny a veškeré dostupné  terénní, ambulantní a odlehčovací sociální služby.

Nepříznivá sociální situace je stav, kdy z důvodu věku, zhoršení zdravotního stavu, ztráty či omezení soběstačnosti není člověk schopen žít ve svém přirozeném (domácím) prostředí. Byly vyčerpány možnosti rodiny a veškeré dostupné  terénní, ambulantní a odlehčovací sociální služby.

Více zde: https://seniorcentrumblansko.webnode.cz/poskytovane-sluzby/domov-pro-seniory/
Nepříznivá sociální situace je stav, kdy z důvodu věku, zhoršení zdravotního stavu, ztráty či omezení soběstačnosti není člověk schopen žít ve svém přirozeném (domácím) prostředí. Byly vyčerpány možnosti rodiny a veškeré dostupné  terénní, ambulantní a odlehčovací sociální služby.

Více zde: https://seniorcentrumblansko.webnode.cz/poskytovane-sluzby/domov-pro-seniory/

Domov se zvláštním režimem má kapacitu 72 uživatelů.

Poskytujeme

Cílem naší služby je

  • soběstačnost uživatelů v základních úkonech sebeobsluhy
  • důstojný a kvalitní život každého uživatele

Zásady naší práce

  • Individuální přístup
  • Respekt a úcta k člověku
  • Profesionalita a kvalita poskytovaných služeb

Zapojení rodinných příslušníků, blízkých a přátel do péče a podpory

Po přijetí do domova rodinní příslušníci a blízcí zůstávají součástí života našich uživatelů a jejich podpora a zapojení se do péče je velmi žádoucí v řadě oblastí jako například:

  • úkony péče (dopomoc při podávání stravy, při provádění hygieny, pomoc při cvičení a zlepšování mobility, doprovod na zahradu, terasu, po domově) a podpora k zachování soběstačnosti a samostatnosti
  • pořízení drobného nákupu či pořízení speciálních pomůcek na doporučení personálu
  • doprovod mimo domov k lékařskému vyšetření, do banky, na úřad, na návštěvy u rodiny
  • volnočasové aktivity včetně doprovodu a společná návštěva akcí pořádaných domovem, zapůjčení knih, časopisů aj.
  • duchovní potřeby – doprovod do kaple domova či na bohoslužby

Oceníme zapojení blízkých do zpracování životního příběhu, dodáním fotografií, oblíbených předmětů, využití možnosti pronájmu společenské místnosti pro společná setkání i oslavy.

Možnost podání stížnosti na poskytování sociální služby

Uživatel, jeho opatrovník, podpůrce, zákonný zástupce či osoba zmocněná uživatelem (ev. zaměstnanec organizace) si mohou stěžovat na poskytování sociální služby, podávat podněty a připomínky, a to ústně, písemně (do Schránky důvěry, dopisem aj.), telefonicky, elektronicky e-mailem, a to vše i anonymně.

Za stížnost se nepovažuje podání uživatele na vzájemné soužití mezi uživateli. 

Stížnost je povinen přijmout každý pracovník zařízení, který neprodleně informuje sociálního pracovníka a ten provede zápis stížnosti. Schránky důvěry, které jsou umístěny na každém oddělení, průběžně kontroluje pověřená pracovnice úseku sociální péče.

Stížnosti se vyřizují do 30 dnů ode dne doručení poskytovateli. Uživatel je vždy o výsledku prošetření stížnosti informován písemnou formou s ústním vysvětlením tak, aby sdělení porozuměl s ohledem na své schopnosti.

V případě anonymní stížnosti je podstata stížnosti a odpověď na ni zveřejněna na nástěnce v atriu domova.

Nedílnou součástí sdělení o vyřízení stížnosti je poučení stěžovatele o možnosti obrátit se v případě nespokojenosti s vyřízením stížnosti na nadřízený orgán poskytovatele nebo na instituci sledující dodržování lidských práv. Stěžovatel může požádat Ministerstvo práce a sociálních věcí o prověření vyřízení stížnosti.

Chcete-li nám sdělit pozitivní odezvu, můžete k tomu využít Knihu pochval a poděkování, kterou najdete v atriu zařízení naproti podatelně.

 

KRÁTKODOBÉ MĚŘITELNÉ CÍLE PRO ROK 2025

Schránka 01.jpg