Služba je poskytována osobám starším 18 let, které mají sníženou soběstačnost z důvodu věku, chronického onemocnění nebo zdravotního postižení a o které je jinak pečováno v jejich přirozeném sociálním prostředí.
Délka pobytu |
1 – 6 týdnů, tj. 7 - 42 dnů |
Kapacita služby |
4 lůžka ve 2 dvoulůžkových pokojích |
Nejpozději den před samotným přijetím přineste osobní věci Vašeho blízkého dle doporučeného seznamu.
sociální péči a aktivizační činnosti
dle Vyhlášky ze dne 1. července 2024, kterou se mění Vyhláška č. číslo 505/2006 Sb. naleznete v aktuálním sazebníku úhrad (podrobný sazebník je k nahlédnutí u sociálních pracovnic).
Uživatel, rodinný příslušník či kdokoliv z veřejnosti si mohou stěžovat na kvalitu a způsob poskytovaných služeb, podávat podněty a připomínky, a to ústně, písemně (do Schránky důvěry, dopisem aj.), telefonicky, elektronicky e-mailem, a to vše i anonymně. Uživateli může pomoci se sepsáním či jiným podáním stížnosti jakákoliv jiná osoba či pracovník.
Za stížnost se nepovažuje podání uživatele na vzájemné soužití mezi uživateli.
Stížnost je povinen přijmout každý pracovník zařízení, který neprodleně informuje sociálního pracovníka a ten provede zápis stížnosti. Schránky důvěry, které jsou umístěny na každém oddělení, průběžně kontroluje pověřená pracovnice úseku sociální péče.
Stížnosti se vyřizují do 30 dnů ode dne podání. Uživatel je vždy o výsledku prošetření stížnosti informován písemnou formou s ústním vysvětlením tak, aby sdělení porozuměl s ohledem na své schopnosti.
V případě anonymní stížnosti je podstata stížnosti a odpověď na ni zveřejněna na nástěnce v atriu domova.
Nedílnou součástí sdělení o vyřízení stížnosti je poučení stěžovatele o možnosti obrátit se v případě nespokojenosti s vyřízením stížnosti na nadřízený orgán poskytovatele nebo na instituci sledující dodržování lidských práv.
Chcete-li nám sdělit pozitivní odezvu, můžete k tomu využít Knihu pochval a poděkování, kterou najdete v atriu zařízení naproti podatelně.
Délka pobytu je stanovena na 1 – 6 týdnů, v individuálních případech je možno pobyt zkrátit/prodloužit dle možností poskytovatele
Příspěvek na péči – není v době pobytu v Odlehčovací službě pozastaven, bude stále poukazován osobě, které byl přiznán; slouží na úhradu za úkony péče v Odlehčovací službě, které budou vyúčtovány po ukončení pobytu (resp. na konci kalendářního měsíce)
Pokud je Odlehčovací služba poskytována opakovaně (dle Zákona o sociálních službách max. 180 dní za 1 rok), není nutné podávat žádost o poskytnutí služby znovu.